MAXHAUST UITLAAT GELUID UIT EEN SPEAKER

De Maxhaust Soundbooster is een akoestische versterker van het motorgeluid. Door gebruik te maken van een hoogwaardige gepatenteerde luidspreker wordt een geluid gecreëerd die perfect naar wens is in te stellen. Audi maakt gebruik van dit systeem bij de A6 3.0 biturbo (313pk).

Het Maxhaust systeem gebruikte voorheen de externe soundmodule van Audi (stage 1), maar als optie werd er een aangepaste versie van deze module te bestellen (stage 2) en de meest extreme optie is de module van Maserati. Deze werd gebruikt in de Ghibli (stage 3). Het systeem wordt via het CANbus systeem gekoppeld aan de auto. Hierdoor wordt het systeem perfect geïntegreerd in het besturings systeem van de auto. Denk bijvoorbeeld aan de sport stand.

Maxhaust heeft nu de Stage 4 gelanceerd. Dit is het meest uitgebreide en veelzijdige speakersysteem tot nu toe, maar dan voor dezelfde prijs als de Stage 1!
Ook is het systeem standaard via een bluetooth module te koppelen aan jouw smartphone, waarbij vele instel mogelijkheden zijn.

De Maxhaust soundbooster is een elektrische module met software van Maxhaust. Deze module versterkt het motorgeluid akoestisch, integreert extra functies en maakt het systeem compatibel met andere voertuigen. De besturing van het systeem vindt plaats via bestaande knoppen of schakelaars op en rond het stuur of via de app op uw smart Phone. Bij een stage 4 betreft het een ESM ( electonische sound module) module waarbij gekozen kan worden uit 5 verschillende geluidsprofielen. Bij deze module zijn pops en bangs instelbaar.

Het MaxHaust Soundgenerator systeem bestaat uit:

  • Een hoogwaardige gepatenteerde luidspreker die in een speciale roestvast stalen behuizing gemonteerd is.
  • ESM besturingsunit (externe soundmodule)
  • Kabelset
  • MaxHaust SoundBooster module

De ESM draagt zorg voor het diepe stevige geluid dat naar gelang het actuele toerental bepaald wordt.

Dit geluid kunt u door middel van de MaxHaust SoundBooster module via een gratis App op uw smartphone (iOS en Andoid) geheel naar wens aanpassen.

Verkrijgbaar zijn nog los te krijgen, een extra actuator voor dat extra geluid of een losse motorspeaker die je onder de motorkap plaatst waardoor het lijkt of het geluid ook uit de motorruimte komt en niet alleen van achter de auto.

NIEUW !! De High speaker is een perfecte aanvulling op de set. Deze speaker reproduceert de hogere tonen en voegt een brute nieuwe “stem” toe aan de klanken. De ‘misfire’ oftewel overslaan van motor, worden extreem luider

Maxhaust Sound Generator incl inbouw
(inc. Hoge tonen speaker)

€ 1657,-

Maxhaust Motor Speaker (extra)

€ 235,-

Extra Actuator (extra speaker)

€ 559,-
maxhaust-slid_en

Maxhaust Demo's

7 Video's

Veel Gestelde Vragen Maxhaust Uitlaat Geluid

  • Voor OBD-tuning rekenen we geen kosten voor het terugzetten van de originele bestanden, omdat dit via de OBD-stekker eenvoudig kan worden gedaan. Als we de ECU echter moeten uitbouwen om de fabrieksinstellingen te herstellen, brengen we €95 in rekening. Deze kosten dekken het extra werk en de tijd die nodig is om de ECU fysiek te verwijderen, opnieuw te programmeren en terug te plaatsen.

  • Ja, in de meeste gevallen kunnen we de originele software van de Engine Control Unit (ECU) terugplaatsen nadat je auto is getuned. We maken een back-up van de originele fabrieksinstellingen voordat we aanpassingen doen, zodat de oorspronkelijke software gemakkelijk kan worden hersteld als je de tuning wilt terugdraaien. Dit kan nuttig zijn bij de verkoop van de auto of bij bepaalde onderhoudsbeurten. Neem contact met ons op voor meer informatie over hoe we dit proces bij jouw auto kunnen toepassen.

  • Ja, chiptuning kan je verzekeringspremie beïnvloeden. Verzekeringsmaatschappijen beschouwen chiptuning vaak als een verhoging van het risico omdat de motorprestaties worden veranderd. Dit kan leiden tot een hogere premie of aanvullende voorwaarden. Het is belangrijk om je verzekeringsmaatschappij op de hoogte te brengen van de aanpassingen aan je voertuig om te voorkomen dat je dekking wordt geweigerd bij een schadeclaim. Door vooraf transparant te zijn over de wijzigingen, kunnen onverwachte problemen met de verzekering worden vermeden.

  • Hoewel er tools en software beschikbaar zijn waarmee je zelf je auto kunt chiptunen, wordt het sterk afgeraden zonder voldoende kennis en ervaring. Chiptuning vereist een diepgaand begrip van de motortechniek en de Engine Control Unit (ECU). Onjuiste aanpassingen kunnen leiden tot schade aan de motor of versnellingsbak en het brandstofverbruik negatief beïnvloeden. Daarnaast kunnen veiligheidsrisico's ontstaan als kritieke instellingen verkeerd worden geconfigureerd. Daarom is het altijd beter om dit soort werk aan professionele tuners over te laten, die de nodige expertise en apparatuur hebben om de tuning veilig en effectief uit te voeren.

  • Ja, chiptuning kan de fabrieksgarantie op je auto beïnvloeden. Veel autofabrikanten beschouwen elke wijziging aan de Engine Control Unit (ECU) als een reden om de garantie te laten vervallen, vooral als de wijzigingen buiten de officiële specificaties vallen. Het is belangrijk om de garantievoorwaarden van je autofabrikant te controleren voordat je besluit tot chiptuning. Wij kunnen altijd de originele bestanden terug zetten op de ECU voordat je bijvoorbeeld naar de dealer gaat.


  • Door chiptuning krijgt de motor meer trekkracht en vermogen. Een goede tuner zorgt ervoor dat deze waarden binnen de toleranties van de autofabrikant blijven. Verkeerd gebruik van de (getunede) motor kan echter schade aan de motor veroorzaken.

  • De vermogenswinst na chiptuning ligt gemiddeld tussen de 15 en 20%, afhankelijk van het type motor en de staat van de auto. Auto's met een turbomotor ervaren meestal de grootste winst, omdat de aanpassing van turbodruk in combinatie met andere optimalisaties een aanzienlijke verbetering van vermogen en koppel oplevert. Niet-turbomotoren profiteren ook van tuning, maar de toename is vaak minder uitgesproken. De exacte winst varieert per voertuig en hangt af van de specifieke software- en hardware-aanpassingen die worden uitgevoerd.

    Wil je een indicatie van de verwachte vermiogens winst? Stuur ons een mail

  • Ja, wij kunnen zeker een ontwerp voor jouw voertuig maken. Ons team van ervaren ontwerpers bij Wrap&Go is gespecialiseerd in het creëren van op maat gemaakte, visueel aantrekkelijke ontwerpen die jouw merkidentiteit versterken en je boodschap effectief overbrengen. We werken nauw samen met jou om jouw ideeën, voorkeuren en bedrijfsdoelen te begrijpen en deze om te zetten in een uniek ontwerp dat de aandacht trekt en indruk maakt op je doelgroep. Of je nu een subtiele belettering of een opvallende full wrap voorstelt, we leveren creatieve oplossingen die aansluiten bij jouw wensen en budget.

  • Rafelende of versleten randen kunnen de sterkte en werking van de gordel verminderen. We raden je aan om een rafelende gordel zo snel mogelijk te laten vervangen.
  • Je hebt een probleem met een vastzittende gordel? Dat klinkt vervelend! Helaas kunnen wij dit specifieke probleem niet repareren. Onze specialiteit ligt in het vervangen van gordelbanden. Als je gordel vastzit, is de kans groot dat het probleem bij de spanner ligt, en deze zou vervangen moeten worden.